Polityka prywatności.

I. Dane Administratora Danych Osobowych

Uprzejmie informujemy, że administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Enter Advertising
Marcin Jurkiewicz z siedzibą w Poznaniu (61-615) przy ul. Swarożyca 14 A, NIP: PL9721066904,
REGON: 301249867, zwana w dalszej części „Administratorem danych osobowych” lub
„Administratorem”.
We wszystkich sprawach z zakresu ochrony danych osobowych może Pan/Pani kontaktować się pod
adresem e-mail: biuro@enterad.pl

II. Cele i podstawy przetwarzania danych osobowych

Aby świadczyć usługi zgodnie z profilem działalności, Administrator przetwarza Pana/Pani dane
osobowe w różnych celach, jednak zawsze zgodnie z prawem. Poniżej znajdzie Pan/Pani
wyszczególnione cele przetwarzania danych osobowych wraz z podstawami prawnymi.

Dane osobowe przetwarzane są w celu:

    1. Dokonania wyceny usługi oraz wykonania usługi – podstawą prawną takiego przetwarzania
      danych jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli są one
      konieczne do wykonania umowy lub podjęcia czynności zmierzających do zawarcia umowy;
      jeżeli zdecyduje się Pan/Pani podać również nazwisko, uznajemy, że wyraził Pan/ wyraziła
      Pani zgodę na przetwarzanie również Pana/Pani nazwiska – wtedy podstawą prawną takiego
      przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe na
      podstawie dobrowolnie udzielonej zgody;
    2. Rozpatrzenia reklamacji – podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1
      lit. b RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli są one konieczne do wykonania
      umowy lub podjęcia czynności zmierzających do zawarcia umowy; jeżeli zdecyduje się
      Pan/Pani podać również nazwisko, uznajemy, że wyraził Pan/wyraziła Pani zgodę na
      przetwarzanie również Pana/Pani nazwiska — wtedy podstawą prawną takiego
      przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe na
      podstawie dobrowolnie udzielonej zgody;
    3. Przesyłania drogą elektroniczną ofert marketingowych o ofertach, promocjach i nowościach
      dotyczących naszych produktów – podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6
      ust. 1 lit. a RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe na podstawie dobrowolnie
      udzielonej zgody;
    4. Przesyłania ofert marketingowych o ofertach, promocjach i nowościach dotyczących naszych
      produktów – podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO,
      który pozwala przetwarzać dane osobowe na podstawie dobrowolnie udzielonej zgody;
    5. Kontaktu telefonicznego w sprawach związanych z realizacją usługi – podstawą prawną
      takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, który pozwala przetwarzać dane
      osobowe na podstawie dobrowolnie udzielonej zgody;
    6. Wystawienia faktury i spełnienia innych obowiązków wynikających z przepisów prawa
      podatkowego, takich jak np. przechowywanie dokumentacji księgowej przez 5 lat –
      podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO, który pozwala
      przetwarzać dane osobowe, jeżeli takie przetwarzanie jest konieczne do wywiązania się przez
      Administratora Danych Osobowych z obowiązków wynikających z prawa;
    7. Tworzenia rejestrów i ewidencji związanych z RODO, w tym np. rejestru klientów, którzy
      zgłosili sprzeciw zgodnie z RODO – podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest po
      pierwsze, art. 6 ust. 1 lit. c RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli takie
      przetwarzanie jest konieczne do wywiązania się przez Administratora Danych Osobowych
      z obowiązków wynikających z prawa; po drugie, art. 6 ust. 1 lit. f RODO, który pozwala
      przetwarzać dane osobowe, jeżeli tym sposobem Administrator Danych Osobowych realizuje
      swój prawnie uzasadniony interes (w tym przypadku interesem firmy jest posiadanie wiedzy
      na temat osób, które realizują swoje uprawnienia wynikające z RODO);
    8. Ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną takiego
      przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe,
      jeżeli tym sposobem Administrator Danych Osobowych realizuje swój prawnie uzasadniony
      interes (w tym przypadku interesem firmy jest posiadanie danych osobowych, które pozwolą
      ustalić, dochodzić lub bronić się przed roszczeniami, w tym klientów i osób trzecich);
    9. Archiwalnym i dowodowym – na potrzeby zabezpieczenia informacji, które mogą służyć
      wykazywaniu faktów o znaczeniu prawnym. Podstawą prawną takiego przetwarzania danych
      jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli tym sposobem
      Administrator Danych Osobowych realizuje swój prawnie uzasadniony interes (w tym
      przypadku interesem firmy jest posiadanie danych osobowych, które pozwolą dowieść
      pewnych faktów związanych z realizacją usług, np. gdy jakiś organ państwowy tego zażąda);
    10. Wykorzystywania cookies na stronie internetowej – przetwarzamy takie informacje
      tekstowe (cookies zostaną opisane w odrębnym punkcie). Podstawą prawną takiego
      przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe na
      podstawie dobrowolnie udzielonej zgody (przy pierwszym wejściu na stronę internetową
      pojawia się zapytanie o zgodę na wykorzystanie cookies);
    11. Administrowania stroną internetową – dane osobowe są zapisywane automatycznie w tzw.
      logach serwera przy każdorazowym korzystaniu ze strony. Administrowanie stroną
      internetową bez użycia serwera i bez tego automatycznego zapisu nie byłoby możliwe.
      Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, który pozwala
      przetwarzać dane osobowe, jeżeli tym sposobem Administrator Danych Osobowych realizuje
      swój prawnie uzasadniony interes (w tym przypadku interesem firmy jest administrowanie
      stroną internetową).

III. Prawo wycofania zgody

  1. Jeżeli przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody, w każdej chwili
    może Pan/Pani tę zgodę cofnąć – wedle własnego uznania.
  2. Jeżeli chciałby Pan /chciałaby Pani cofnąć zgodę na przetwarzanie danych osobowych, to
    w tym celu wystarczy:
    – wysłać e-mail bezpośrednio do Administratora: biuro@enterad.pl.
  3. Jeżeli przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych odbywało się na podstawie zgody, jej
    cofnięcie nie oznacza, że przetwarzanie danych osobowych do tego momentu było
    nielegalne. Innymi słowy, do czasu cofnięcia zgody mamy prawo przetwarzać Pana/Pani dane
    osobowe i jej odwołanie nie wpływa na zgodność z prawem dotychczasowego przetwarzania.

IV. Wymóg podania danych osobowych

Podanie jakichkolwiek danych osobowych jest dobrowolne i zależy od Pana/Pani decyzji. Jednakże
w niektórych przypadkach podanie określonych danych osobowych jest konieczne, aby spełnić
Pana/Pani oczekiwania w zakresie korzystania z usług.

V. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji i profilowanie

Uprzejmie informujemy, że nie dokonujemy zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym
w oparciu o profilowanie. Treść zapytania, która jest przesyłana, nie podlega zautomatyzowanej
ocenie przez system informatyczny.

V. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji i profilowanie

Uprzejmie informujemy, że nie dokonujemy zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym
w oparciu o profilowanie. Treść zapytania, która jest przesyłana, nie podlega zautomatyzowanej
ocenie przez system informatyczny.

VI. Odbiorcy danych osobowych

  1. Jak większość przedsiębiorców, w swojej działalności korzystamy z pomocy innych
    podmiotów, co niejednokrotnie wiąże się z koniecznością przekazania danych osobowych.
    W związku z powyższym, w razie potrzeby, przekazujemy Pana/Pani dane osobowe
    współpracującym z nami dostawcom usług IT, prawnikom, którzy realizują usługi, firmom
    obsługującym szybkie płatności, firmie księgowej, firmie hostingowej, firmie
    ubezpieczeniowej, przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy
    z administratorami i wyłącznie zgodnie z poleceniami administratorów.
  2. Oprócz tego może się zdarzyć, że np. na podstawie właściwego przepisu prawa lub decyzji
    właściwego organu będziemy musieli przekazać Pana/Pani dane osobowe również innym
    podmiotom, czy to publicznym, czy prywatnym. Dlatego niezmiernie trudno nam
    przewidzieć, kto może zgłosić się z żądaniem udostępnienia danych osobowych. Niemniej ze
    swojej strony zapewniamy, że każdy przypadek żądania udostępnienia danych osobowych
    analizujemy bardzo starannie i bardzo wnikliwie, aby niechcący nie przekazać informacji
    osobie nieuprawnionej.

VII. Przekazywanie danych osobowych do państw trzecich

  1. Jak większość przedsiębiorców, korzystamy z różnych popularnych usług i technologii
    oferowanych przez takie podmioty jak: Google, Google AdWords, GoogleAnalytics. Firmy te
    mają siedziby poza Unią Europejską, a zatem w świetle przepisów RODO są traktowane jako
    państwa trzecie.
  2. RODO wprowadza pewne ograniczenia w przekazywaniu danych osobowych do państw
    trzecich, ponieważ skoro nie stosuje się tam (co do zasady) przepisów europejskich, ochrona
    danych osobowych obywateli Unii Europejskiej może być, niestety, niewystarczająca. Dlatego
    też każdy administrator danych osobowych ma obowiązek ustalić podstawę prawną takiego
    przekazywania.
  3. Ze swojej strony zapewniamy, że przy korzystaniu z usług i technologii przekazujemy dane
    osobowe wyłącznie podmiotom ze Stanów Zjednoczonych i wyłącznie takim, które przystąpiły
    do programu Privacy Shield na podstawie decyzji wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12
    lipca 2016 r. – więcej na ten temat można przeczytać na stronie Komisji Europejskiej
    dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/info/law/law-topic/data-protection/data-
    transfers-outside-eu/eu-us-privacy-shield_pl . Podmioty, które przystąpiły do programu
    Privacy Shield, gwarantują, że będą przestrzegać wysokich standardów w zakresie ochrony
    danych osobowych, jakie obowiązują w Unii Europejskiej, dlatego korzystanie z ich usług
    i oferowanych technologii w procesie przetwarzania danych osobowych jest zgodne
    z prawem.
  4. W każdej chwili udzielimy Panu/Pani dodatkowych wyjaśnień odnośnie do przekazywania
    danych osobowych, w szczególności gdy kwestia ta budzi Pana/Pani niepokój.
  5. W każdej chwili przysługuje Panu/Pani prawo do uzyskania kopii danych osobowych
    przekazanych do państwa trzeciego.

VIII. Okres przetwarzania danych osobowych

  1. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa nie przetwarzamy Pana/Pani danych osobowych
    „w nieskończoność”, lecz przez czas, który jest potrzebny, aby osiągnąć wyznaczony cel. Po
    tym okresie Pana/Pani dane osobowe zostaną nieodwracalnie usunięte lub zniszczone.
  2. W sytuacji gdy nie potrzebujemy wykonywać innych operacji na Pana/Pani danych
    osobowych niż ich przechowywanie (np. gdy przechowujemy treść zlecenia na potrzeby
    obrony przed roszczeniami), do momentu trwałego usunięcia lub zniszczenia dodatkowo je
    zabezpieczamy – poprzez pseudonimizację. Pseudonimizacja polega na takim zaszyfrowaniu
    danych osobowych, czy też zbioru danych osobowych, że bez dodatkowego klucza nie da się
    ich odczytać, a zatem takie informacje stają się całkowicie bezużyteczne dla osoby
    nieuprawnionej.
  3. Odnośnie do poszczególnych okresów przetwarzania danych osobowych uprzejmie
    informujemy, że dane osobowe przetwarzamy przez okres:
    trwania umowy – w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych w celu zawarcia
    i wykonania umowy;
    – 3 lat lub 10 lat + 1 rok – w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych w celu
    ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń (długość okresu zależy od tego, czy obie strony są
    przedsiębiorcami, czy też nie);
    – 12 miesięcy – w odniesieniu do danych osobowych, które zostały zebrane przy wycenie
    usługi, a jednocześnie nie doszło do niezwłocznego zawarcia umowy;
    – 5 lat – w odniesieniu do danych osobowych wiążących się ze spełnieniem obowiązków
    wynikających z prawa podatkowego;
    – do czasu cofnięcia zgody lub osiągnięcia celu przetwarzania, jednak nie dłużej niż przez 5 lat –
    w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych na podstawie zgody;
    – do czasu skutecznego wniesienia sprzeciwu lub osiągnięcia celu przetwarzania, jednak nie
    dłużej niż przez 5 lat – w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych na podstawie
    prawnie uzasadnionego interesu Administratora Danych Osobowych lub do celów
    marketingowych;
    – do czasu zdezaktualizowania się lub utraty przydatności, jednak nie dłużej niż przez 3 lata –
    w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych głównie do celów analitycznych,
    wykorzystania cookies i administrowania stroną internetową.
  4. Okresy w latach liczymy od końca roku, w którym rozpoczęliśmy przetwarzanie danych
    osobowych, aby usprawnić proces usuwania lub niszczenia danych osobowych. Odrębne
    liczenie terminu dla każdej zawartej umowy wiązałoby się z istotnymi trudnościami
    organizacyjnymi i technicznymi, jak również znaczącym nakładem finansowym, dlatego
    ustanowienie jednej daty usuwania lub niszczenia danych osobowych pozwala nam sprawniej
    zarządzać tych procesem. Oczywiście, w przypadku skorzystania przez Pana/Panią z prawa do
    zapomnienia takie sytuacje są rozpatrywane indywidualnie.
  5. Dodatkowy rok związany z przetwarzaniem danych osobowych zebranych na potrzeby
    wykonania umowy jest podyktowany tym, że hipotetycznie może Pan/Pani zgłosić roszczenie
    na chwilę przed upływem terminu przedawnienia, żądanie może zostać doręczone z istotnym
    opóźnieniem lub może Pan/Pani błędnie określić termin przedawnienia swojego roszczenia.

IX. Uprawnienia podmiotów danych

  1. Uprzejmie informujemy, że posiada Pan/Pani prawo do:
    – dostępu do swoich danych osobowych;
    – sprostowania danych osobowych;
    – usunięcia danych osobowych;
    – ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
    – sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;
    – przenoszenia danych osobowych.
  2. Szanujemy Pana/Pani prawa wynikające z przepisów o ochronie danych osobowych i staramy
    się ułatwiać ich realizację w najwyższym możliwym stopniu.Strona 6 z 7
  3. Wskazujemy, że wymienione uprawnienia nie mają charakteru absolutnego, a zatem
    w niektórych sytuacjach możemy zgodnie z prawem odmówić Panu/Pani ich spełnienia.
    Jednakże jeżeli odmawiamy uwzględnienia żądania, to tylko po wnikliwej analizie i tylko
    w sytuacji, gdy odmowa uwzględnienia żądania jest konieczna.
  4. Odnośnie do prawa do wniesienia sprzeciwu wyjaśniamy, że w każdej chwili przysługuje
    Panu/Pani prawo do sprzeciwienia się przetwarzaniu danych osobowych na podstawie
    prawnie uzasadnionego interesu Administratora Danych w związku z Pana/Pani szczególną
    sytuacją. Musi Pan/Pani jednak pamiętać, że zgodnie z przepisami możemy odmówić
    uwzględnienia sprzeciwu, jeżeli wykażemy, że:
    – istnieją prawnie uzasadnione podstawy do przetwarzania, które są nadrzędne w stosunku do
    Pana/Pani interesów, praw i wolności lub
    – istnieją podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
  5.  Ponadto w każdej chwili może Pan/Pani wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Pana/Pani
    danych osobowych do celów marketingowych. W takiej sytuacji po otrzymaniu sprzeciwu
    zaprzestaniemy przetwarzania w tym celu.
  6. Swoje uprawnienia może Pan/Pani zrealizować poprzez:
    – wysłanie maila bezpośrednio do Administratora: biuro@enterad.pl

X. Prawo do wniesienia skargi

Jeżeli uważa Pan/Pani, że Pana/Pani dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z obowiązującym
prawem, może Pan/Pani wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

XI. Pliki cookies

  1. Serwis zbiera w sposób automatyczny tylko informacje zawarte w plikach cookies.
  2. Pliki (cookies) są plikami tekstowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu. Przeznaczone są do korzystania ze stron serwisu. Przede wszystkim zawierają nazwę strony internetowej swojego pochodzenia, swój unikalny numer, czas przechowywania na urządzeniu końcowym.
  3.  Operator Serwisu (www.enterad.pl) jest podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym swojego użytkownika pliki cookies oraz mającym do nich dostęp.
  4. Operator Serwisu wykorzystuje pliki (cookies) w celu:
    • dopasowania zawartości strony internetowej do indywidualnych preferencji użytkownika; przede wszystkim pliki te rozpoznają jego urządzenie, aby zgodnie z jego preferencjami wyświetlić stronę;
    • przygotowywania statystyk pomagających poznaniu preferencji i zachowań użytkowników; analiza tych statystyk jest anonimowa i umożliwia dostosowanie zawartości i wyglądu serwisu do panujących trendów, statystyki stosuje się też do oceny popularności strony;
    • możliwości logowania do serwisu;
    • utrzymania logowania użytkownika na każdej kolejnej stronie serwisu.
  5. Internauci korzystający z naszego serwisu pozostają anonimowi. Enter Advertising Marcin Jurkiewicz zastrzega sobie prawo do korzystania z tych informacji na potrzeby związane ze zbieraniem statystycznych informacji demograficznych. Nie używamy cookies do gromadzenia danych osobowych, takich jak: imię, nazwisko lub adres e-mail.
  6. Serwis stosuje dwa zasadnicze rodzaje plików (cookies) – sesyjne i stałe. Pliki sesyjne są tymczasowe, przechowuje się je do momentu opuszczenia strony serwisu (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika do czasu ich usunięcia przez użytkownika lub przez czas wynikający z ich ustawień.
  7. Użytkownik może w każdej chwili dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików (cookies) lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje można sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Należy pamiętać, że większość przeglądarek domyślnie jest ustawionych na akceptację zapisu plików (cookies) w urządzeniu końcowym.
  8. Operator Serwisu informuje, że zmiany ustawień w przeglądarce internetowej użytkownika mogą ograniczyć dostęp do niektórych funkcji strony internetowej serwisu.
  9. Pliki (cookies), z których korzysta serwis (zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika), mogą być udostępnione jego partnerom oraz współpracującym z nim reklamodawcom. Portal wykorzystuje oraz umożliwia korzystanie z plików cookies podmiotom trzecim (Google AdWords, GoogleAnalytics) w celach statystycznych oraz reklamowych.
  10. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w menu danej przeglądarki (pomoc) lub na stronie jej producenta.

XII. Postanowienia końcowe

  1. W zakresie nieuregulowanym niniejszą polityką prywatności obowiązują przepisy z zakresu ochrony danych osobowych.
  2. Enter Advertising Marcin Jurkiewicz informuje, iż zasady polityki prywatności mogą ulec zmianie. Wszelkie zmiany zostaną zamieszczone na stronie www.enteradvertising.pl bądź zostaną Państwo zawiadomieni drogą elektroniczną.
  3.  Niniejsza polityka prywatności obowiązuje od dnia 1 stycznia 2023 r.